Şeyma Güneş

ŞEYMA GÜNEŞ / ELT TEACHER / DR. FEVZİ MÜRÜVET UĞUROĞLU SECONDARY SCHOOL/ AYDIN



Hakkımda (About me)

 I was born in 1986. I graduated from Uludağ University / Foreign Language Education / ELT Department in 2008. I have been an English teacher for 12 years  and worked in seven different public schools. I attended in  a service training for Foreign teachers about the Glottodrama Method in Roma, Italy. I participated in a few E-twinning Projects before.  Keeping in touch with my students and other countries feel me better and more productive. I am conscious about my social responsibilities. As a teacher my duty is to raise my students awareness and influence the people around me about social issues.


My School: Dr. Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Secondary School / Aydın


Click for our school web site

Click for our school facebook group

Click for our school instagram account


OUR SCHOOL LOGO AND POSTER WORKS     

                                                 



My School ''E-TWINNING BOARD''



School Parent Permission Forms



My School Team



CODING WEEK



Students will use ice bags for coding. İt is a funny way to apply coding steps. By progressing in the directions in English (turn right-turn left- forward ), students arrive the final point. They will start from the same beginning point with a bean in a water full ice bag. They move the bean according to the directions. İn the last step all the students must reach the same point. We will check the last point in the web cams in the Distance Education.



Dr. Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Secondary School / Social Responsibility Work


Dr. Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Secondary School / Social Responsibility Second Work


to watch the full video


            Şu anda dünyada çok önemli olan susuzluk sorununa karşı dikkat çekmek istedik. Öğrencilerden evde su tasarrufu için neler yapabileceklerini düşünmelerini ve bu davranışı kayıt altına almak istedik. Uluslararası çalışarak ulaşabildiğimiz kişilerden kendi dillerinde okulumuzun sloganı olan ''Susuz Asla'' demelerini ve ardından sloganı Türkçe söylemelerini istedik. 

           Sonuç olarak küresel ısınma, iklim değişikliği ve yağışların azalmasına bağlı olarak ortaya çıkan kuraklık sorununa dikkat çekildi. Öğrenciler evlerinde dikkat etmesi gereken su tasarruflarını gözden geçirdiler. Ulusları bir çalışma yapıldı ve farklı dillerde SUSUZ ASLA dedik. Konuya dikkat çekmeye çalıştık ve sosyal medyada paylaştık.

İŞBİRLİKÇİ ÇALIŞMAMIZ

Speaking Activity

             Our students and teachers introduce themselves and say a slogan about being a human one by one. We develop the Speaking and Listening skills in common language  ''English''.  In Pandemic, we use the advantages of the technologies and remove the borders and make our students Social.


 



USING THE INTERNET SAFETLY

I send a folder about the risks and benefits of the internet. They read them in online and then we talked using the internet safetly in an online meeting with my students.



WORDART ÇALIŞMALARIMIZ



LEARNING APPROACHES
An Activity about Communication in Innovative Approach and
Global Citizenship with my students. The details are inside the presentation.


My students used tecnology actively during the distance education. We created lots of videos and they learned the topics by acting and using English in an active way.




We played funny games with my students. We used different Web 2.0 tools like Kahoot, Quizizz,Wordwall.. It is a funny way to learn new things and make new words knowledge permanent.



4th April World Stray Animals Day

4 Nisan Sokak Hayvanları Günü'nde biz de dostlarımızı yalnız bırakmadık. 4th April World Stray Animals Day we feed our freinds in the streets and give them water. RESPECT THE ANIMALS!!




23 NİSAN ULUSAL EGEMEN VE ÇOCUK BAYRAMI
TAKIM ÇALUŞMASI ''ORTAK BİR ŞARKIYI SESLENDİRME''





9 MAYIS E-TWINNING GÜNÜ ETKİNLİKLERİMİZ



İNSANAT ETKİNLİKLERİMİZ:

 İnsanca pek insanca düşünen çocuklar insan ve doğa hakkında gerçek kazanımlar edinerek toplumsal konularda farkındalık yaratırlar.

Ne için hayatın bütününde yer aldığını bilen çocuklar düşünce ve muhakeme gücüne sahip olurlar.

Sanatla iç içe bir hayatın çocukları entelektüel bakış açısı kazanırlar. 

Amacımız çocukların öğrendikleri  bilgiler ile günlük  yaşam becerileri arasında anlamlı bağlantılar kurmalarına yardımcı olmaksa işte tam da bu sırada

Nasıl öğrendiğini bilen çocuklar toplumda iz bırakacak bireyler olurlar.

Aslolan insandır ;gelecek insanca atılan adımlarla doğar ve

Tam olarak şu mesaj ortaya çıkar her çocuk eşsiz ve özeldir. 


'İ'




''N''



''S''


''A''

''N'' HARFİ

 ''A'' HARFİ 



''T'' HARFİ


5N1KILÇIK DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIMLA İŞBİRLİĞİ




PROJE TANITIMI VE ÖZETİ

Aydın il geneli proje yaygınlaştırma ve tanıtımları

Yerel basında projemizin tanıtımı







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder